Huisregels

De behandeling geschiedt op afspraak. U kunt voor afspraken telefonisch contact opnemen met de praktijk of digitaal een afspraak maken via deze website. Voor het eerste bezoek dient u het volgende bij u te hebben: Uw zorgpas met verzekeringsnummer en een geldig legitimatiebewijs. Wanneer u een verwijsbrief/kaart heeft gekregen, dient u deze ook mee te nemen.

Bij binnenkomst kunt u plaats nemen in de wachtkamer.

Voor uw bezoek aan de mondhygiënist wordt het op prijs gesteld dat u uw mond poetst/ reinigt.

Bij de eerste afspraak wordt allereerst de gezondheidsvragenlijst doorgenomen. De mond wordt onderzocht en het tandvlees gecontroleerd op bloedingen en oneffenheden (parodontologisch,  DPSI-score). Er wordt uitgebreid uitleg gegeven over het ontstaan van de probleem gebieden en de mogelijke behandelingen en consequenties daarvan. Indien noodzakelijk krijgt u instructie hoe u het best uw mond kunt verzorgen. Afhankelijk van de reden van uw bezoek en uw mondgezondheid kunnen er meerdere afspraken volgen. Er zal een begroting gemaakt worden en met u besproken voor verdere behandeling dient u akkoord te gaan met het behandelvoorstel.

Via het telefoonnummer 030-6000314 kunt u de Mondhygiëne praktijk Mankeslaan bereiken. Indien u bij verhindering tenminste 24 uur van tevoren afmeldt wordt de gereserveerde tijd niet in rekening gebracht.

Mocht u eerder onder behandeling zijn geweest bij een mondhygiënist, laat deze bescheiden naar de praktijk opsturen. Vanzelfsprekend worden de gegevens bewaard volgens de wettelijke bepalingen. Het is aan te raden om bij u verzekering te informeren naar de vergoedingen van de behandelkosten door de mondhygiënist. De diverse verzekeringen hanteren namelijk uiteenlopende vergoedingen, sterk afhankelijk van de gekozen verzekeringsvorm. Er wordt vanuit gegaan dat u op de hoogte bent van de vergoedingen die uw zorgverzekeraar ten behoeve van de behandeling door de mondhygiënist in de polis die u heeft afgesloten.

De mondhygiënist zal al het mogelijke doen om u als patiënt zorg te bieden die u nodig heeft. Indien de verleende zorg onverhoopt van mindere kwaliteit is dan gewenst, kunt u een klacht indienen. Alle vrijgevestigde mondhygiënisten, die lid zijn van de NVM, zijn automatisch aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie Paramedici Eerste Lijn, die klachten in behandeling neemt en beoordeelt. Aanvullende informatie over klachtenprocedures kunt u verkrijgen via het secretariaat Klachtencommissie Paramedici Eerstelijn:  www.paramedisch.org


Rapportage tandarts
Omdat zowel de tandarts als de mondhygiënist bezig zijn met uw mond, is het voor een optimaal resultaat belangrijk dat er tussen beide overleg is. Dit gebeurt soms telefonisch maar meestal schriftelijk in de vorm van een rapportagebrief aan de tandarts na afloop van de behandeling.

Rapportage zorgverleners
Soms kan het noodzakelijk zijn, bijvoorbeeld bij problemen met uw algemene gezondheid, dat de mondhygiënist contact zoekt met andere zorgverleners zoals huisarts of specialist. Een en ander om de behandeling op een zo verantwoord mogelijke wijze te kunnen uitvoeren. De mondhygiënist zal dit uiteraard altijd doen in overleg met u.

Huisdieren en roken zijn niet toegestaan in de behandelkamer van de Mondhygiëne praktijk Mankeslaan.

‹ terug